On taas kulunut toista kuukautta, kun olen kerennyt kirjoittelemaan kuulumisia. Niin paljon tapahtunut ja kaikkea en varmaan muista edes kertoa tässä.

7.6. oltiin snapierkkarissa Klaukkalassa. Hilla kävi sieltä nappaamassa ensimmäisen H:n saksalaiselta tuomarilta, jolla oli erittäin tiukka linja.

Pörde sijoituskoira palautui mulle. Heti meille tultuaan Pörde pääsi turkistaan...

karvainen versio Pördestä

"Tee mulle ihan mitä vaan!"

vielä vaiheessa

karvaton koira

Hilla-äiti ja Pörde

Kotkan näyttelyssä käytiin Hillan ja Laurin kanssa. Mulla oli aivan kamala flunssa päällä, joka sit sen reissun jälkeen puhkesikin keuhkoputkentulehdukseksi, joka hoitui antibioottikuurilla. Mutta näyttelyyn oli pakko mennä =). Tuloksena Lauri ja Hilla saivat kumpikin EH4. Molemmilla ihan kivat arvostelut.

28.6. jolloin mun loma alkoi =), Hilla kävi Imatralla luonnetestissä. Koiria oli ilmoitettu 10. Ja näistä neljä joutui keskeyttämään jo testin alkuvaiheessa, koska testi olisi ollut koirille liian rankka. Vähän epäilin Hillan testausta. Mutta ihan kivasti meni ja mitään uutta ei ilmennyt koiran luonteesta. Osa-alueiden välillä piti Hillaa vähän "koota" kun alkoi näyttää että kulkee vaan häntä koipien välissä. Mutta Hilla reipastui ja voitiin taas jatkaa. Pisteitä Hillalle kertyi 78, kun hyväksytty minimi tulos on 75 =). Tuomari sanoi että perjantai-iltana se kanssa ei kannata kaupungille lähteä, sillä se ei minua puolusta. Mutta jos tarttee mennä palavaan taloon niin aivan varmasti seuraa perässä. One Hilla vaan mamman mussu. =)

Kuvia luonnetestistä löytyy tuolta--> http://picasaweb.google.co.uk/Kaasua/Luonnetesti282962008

Ja päivän tuloksia http://jalostus.kennelliitto.fi/frmTapahtuma.aspx?Id=139821

29.6. Lilli-mummo täytti 14v. ja ihan terve on edelleen. Oikea teräsmummo! Iltapäivällä lähdin ajelemaan Lappeenrantaan Sannan luo. Kävimme kaupassa ostamassa viikon ruokatarpeet ja suuntasimme Corollan keulan kohti pohjoista. Lappeenrannasta lähdimme klo: 21 jälkeen. Neljän aikaan yöllä pysähdyimme nukkumaan Uljuan tekojärven rannalle hiean ennen Pulkkilaa. Corollaan takapenkit nurin ja tytöt makuupusseineen paksiin nukkumaan. ja hyvin nukutti. Aamulla keitimme trangiassa puurot ja jatkoimme matkaa.

Maanantaiaamuna 30.6. jatkoimme siis matkaa kohti pohjoista. Nähtävyyksiä ja matkamuistomyymälöihin piti pysähtyä. Illalla saavuimme Karesuvantoon, jossa kävimme tuttavan luona suihkussa ja jätimme autosta kaiken ylimääräisen tavaran talteen. Ja taas liikkeelle. Menimme yöksi Hettaan.

Tiistaiaamuna heräsimme kuuden aikaan ja ajoimme auton hetan kirkon parkkiin ja suuntasimme lähimmälle bussipysäkille. Bussilla menimme Muonioon ja siellä bussin vaihto ja kohti Pallas-tunturia. Pallakselta alkoi meidän vaellus. Päämäärämme oli kävellä Pallakselta Hettaan 55km.

Kolme kokonaista päivää vietimme tuntureilla ja perjantaiaamuna saavuimme "maaliin". Ja autokin oli ehjänä odottamassa siellä minne sen jätimmekin =). Ja taas autoon. Kävimme Karesuvannossa suihkussa ja hakemassa tavaramme ja suuntasimme kohti Kilpisjärveä. Kilpisjärvellä piti tietysti käydä saanan huipulla =). Ja sitten jatkui matka kohti Norjaa. Pohjois-Norjassa ajelimme lauantain ja lauantai-iltana saavuimme takas Suomen puolelle. Yö Sodankylässä levähdysalueella auton paksissa =). Ja kohti kotia. Kotona olin maanantain vastaisena yönä kahden aikaan. Joonas asui koko viikon luonani koiravahtina ja hyvin oli kaikki mennyt.

Aivan mielettömän upea reissu oli eikä paikat tulleet edes kipeiksi patikoimisesta =)

Nyt sitten nautiskellaan lomasta, jota vielä ensi viikko jäljellä. Keittiöremontti on edistynyt huimasti, kun isäni juhannuksena sitä alkoi tekemään ja nyt alkaa näyttää jo aika valmiilta! Vihdoinkin!!! Sitten siirrytäänkin vessan kimppuun...ja eteisen....ja kylppärin...noin ensi alkuun =)